Sådan får du en avatar/et profilbillede:
1: Find det billede du gerne vil bruge som avatar. Ligger det på nettet, så gem det, og læg det på skrivebordet. Ligger det på din computer, så fortsæt til skridt nr. 2.
2: Sørg for at billedet er maks 200 pixels i højden og 150 pixels i bredden. Hvis det er for stort, kan du eks. bruge imageshack i næste trin til at gøre det mindre. Eller bede nogen i denne tråd om at gøre det for dig, såsom mig.
2: Gå ind på en billed-upload-side som eks. www.imageshack.us , www.photobucket.com eller www.flickr.com
Jeg fortsætter med imageshack som eksempel.
3: Tryk på "Browse"-knappen, og find frem til det billede, du vil bruge. Tryk på "Host It". Kopiér adressen ud fra feltet: "Direct link to image". Aflæs hvad dimensionerne på billedet er under prøvebilledet til venstre på samme side. Der står eks. "200x150 107kB". Det er det første tal der skal være under 200 og det andet der skal være under 150. Hold siden åben, da disse tal, og adressen, skal bruges i næste trin.
4: Gå tilbage til veganisme.tk, log ind, gå ind på "Brugerkontrolpanel" i det blå felt nær venstre top-hjørne, vælg "Profilindstillinger", vælg "Avatar" ude til venstre, indsæt "Direct link to image"-adressen i "Link off-site"-feltet. Gå tilbage til imageshack-siden og aflæs de to tal der står under billedet og skriv dem ind i samme rækkefølge under Avatardimensioner-feltet. Altså eks. 200 og 150. Tryk på "Udfør".
Du skulle nu meget gerne have en avatar!
Hvis der er nogen problemer, så spørg herinde eller skriv til mig! Man kunne principielt også aktivere at folk kunne uploade deres avatars hertil, men det vil kræve mere båndbredde fra min server, hvor denne løsning trækker på eks. imageshack i stedet.