Min tanke var at der skulle laves et, til at erstatte phpBB-billedet, som bare er et standardbillede, der følger med forummet. (man kan også bare slette det og lave et tomrum, eller noget helt andet)
Af andre roller end bannerlogo, vil det blive brugt som favicon, altså ikonet man vil kunne se der hvor firefox's ellers internet explorer's logo ellers normalt er, ved siden af adresselinien og sidst kunne det afgøre farvevalget på siden, eventuelt skiftende farver i foraerne. Pt. er favicon'et et .tk-logo, som følger med .tk. Men det kommer til at ændre sig, hvis/når jeg køber et domæne.
Min umiddelbare idé har været at lave et logo, inddelt i tre felter, med 3 stilliserede billeder:
Det første, der symboliserer dyr/dyreret. Det andet, der symboliserer miljø og det tredje, der symboliserer sundhed.
Jeg havde desuden tænkt mig at gøre "dyr(-eret) mere dominerende end de to andre, fordi jeg synes, det er den centrale årsag, miljø en positiv bieffekt og sundhed det, der gør, at man rent faktisk kan tage dette dyrerets skridt.
Jeg har så tænkt at de hver har sin farve, eks. rødligt for sundhed, grønligt for miljø og blåligt(?) for dyreret. Selvom det jo i så fald er lidt mystisk, at dyreret skulle være det primære, når siden er grøn. (som den for så vidt ikke behøver være)
Hvis man eksempelvis skulle tage udgangspunkt i min idé, hvilke symboler kan så dække over dyreret, miljø og sundhed? Jeg tænker at et træ er oplagt for miljøet, eller planeten, muligvis en dyrepote for dyreret, som det åbenbart generelt bliver brugt som, ikke bare af Anima, men jeg har ikke rigtig nogle idéer mht. sundhed. Et hjerte? Måske bliver det i det hele taget for avanceret/komplekst...