Politik?

Metadiskussioner om sitet, tekniske spørgsmål og problemer osv.

Politik?

Indlægaf Marcus » 21/11/2009 16:14

Synes du at politik skal være en del af forummet, og hvis ja, hvor stor en del skal det fylde? Teoretisk såvel som hvad vi skal gøre i praksis.

På Anima2 blev politisk diskussion typisk censureret væk. Det blev forklaret med, at det ikke skulle skabe unødvendig splittelse, og at Anima, som eftersigende, som organisation, blev bedømt baseret på forummedlemmers indlæg, skulle være politisk neutral.
Vegetarkontakt har ikke nogen politisk kategori, selvom filosofi-kategorien vel principielt kan, og bliver?, brugt til det. Derudover er politisk standpunkt ikke et af spørgsmålene på ens profil, selvom der bliver spurgt om meget andet.

Teori:
Nogle ulemper ved at tillade/opfordre til politisk diskussion, er, at det kan splitte mennesker, og få folk til at blive uenige om noget, nogen vil mene er irrelevant ift. veganisme/dyreret. Omvendt kan det virke falskt at udelukke et så centralt emne i folks tankegange, og lukke potentialet for en at diskutere sammenhængene ml. politik og veganisme/dyreret, og at folk måske, ved at være åbne på denne måde, faktisk bedre lærer hinanden at kende, på godt og ondt. Jeg ved i hvert fald, at en persons politiske standpunkt helt klart er med til at determinere min holdning til dem og hvad de skriver.

Praksis:
I praksis kunne vi lave et forum for politiske diskussioner, man kunne tilføje feltet til folks profiler (faktisk kunne man godt droppe introduktionerne, og så bare tilføje flere felter til folks profiler) eller man kunne bare diskutere det i bl.a.-kategorien. Eller lave et forum til anden ideologi/filosofi end det veganisme-relaterede. Jeg er umiddelbart imod decideret at censurere politiske diskussioner - men vil dog gerne høre argumenter derfor uanset, hvis der er nogen, der mener, det ville være godt - men som resultat af denne diskussion kunne man vælge ikke at lave noget, der decideret opfordrer til det, og definere kategorierne på en måde, der vil ekskludere emnet.

Hvad synes du?
Brugeravatar
Marcus

Re: Politik?

Indlægaf KbhVeganer » 22/11/2009 19:40

Jeg synes, muligheden for at diskutere politik/filosofi osv skal være der.
Hvor stor del af forummet det bliver, er vel op til de enkelte medlemmer...
Det er jo sådan med politik, at det både samler og splitter folk, men alligevel synes jeg, at folk skal have mulighed for at diskutere alle mulige aspekter, da politik er en stor del af alles hverdag. Om man er politisk aktiv eller ej!
KbhVeganer

Re: Politik?

Indlægaf xianor » 4/10/2024 14:57

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
xianor

Tilbage til Veganisme.tk